Tiedote – Antin lähtö Rioon

Antti Ruuskasen valmistautuminen Rion Olympialaisiin on sujunut suunnitelmien mukaisesti. Toipuminen Amsterdamin keihäsfinaalin aikaisista loukkaantumisista ja häntä muutoinkin vaivanneista terveydellisistä ongelmista on sujunut hyvin ja hän on pystynyt harjoittelemaan täysipainoisesti ja valmistautumaan yhdessä taustajoukkojensa kanssa lähinnä Tanhuvaaran Urheiluopistolla.

Eilen oli Antin viimeinen lääkärintarkastus Kuopiossa. Lääkärit Jukka Siljander ja Urho Väätäinen tutkivat hänet ja fysiatrian erikoislääkäri Jukka Siljander totesi, että Amsterdamin keihäsfinaalissa sattunut pitkittäisen lähentäjälihaksen osittainen revähdys reidessä, sekä osittainen revähdys leveässä selkälihaksessa ovat parantuneet täysin.

Antti teki viime sunnuntaina Pielavedellä viimeisen heittoharjoituksensa ennen Rioa. Kaikki meni hyvin ja tärkein anti urheilijalle itselleen oli havaita, ettei kipuja ollut. Valmentaja Jarmo Hirvosen mukaan valmistautuminen on sujunut alun ongelmia lukuun ottamatta hyvin ja suunnitelmien mukaisesti ja hän oli erityisen tyytyväinen viimeisen heittoharjoitukseen ja sen antiin. Valmentaja totesikin, että kaikki se, mikä on tehtävissä ollut, on tehty. Urheilija tiimeineen lähteekin Rioon luottavaisin mielin.

Valmentaja Jarmo Hirvosen näkemyksen mukaan Riossa mitaleille vaaditaan 86-87 metrinen heitto ja hänen mukaansa Antti on yksi niistä kuudesta mahdollisesta näihin lukemiin pystyvästä heittäjästä. Olympiakisojen karsinta on tärkeä kilpailu ja sen selvittäminen kunnialla on Antin selkeä seuraava tavoite. Mikäli karsinta sujuu ongelmitta, kaikki on mahdollista, kiteyttää valmentaja Jarmo Hirvonen kaksikon tuntemukset ennen matkan alkua.

Kolminkertainen arvokisamitalisti Antti lähtee siis keskiviikkoaamuna Kuopiosta kohti Helsinkiä, jossa hän liittyy Olympiajoukkueen mukaan ja matkaa jo saman päivän aikana kohti Brasiliaa.

Antti Ruuskanen on median tavoitettavissa seuraavan kerran Rion Olympialaisissa Suomen joukkueen virallisissa tiedotustilaisuuksissa. Valmentaja Jarmo Hirvonen kommentoi Antin heittoja seuraavan kerran Rion keihäskisojen (karsinta ja finaali) jälkeen.

Antti Ruuskaseen liittyvät kysymykset pyydetään ohjaamaan Oy Business Athletics Ltd:lle, joka hoitaa Antti Ruuskasen manageroinnin, tiedottamisen, sekä mm. kaiken Antti Ruuskasen kaupallisuuteen ja sopimuksiin liittyvät asiat.

Tiedottamisesta vastaa Jarno Lindblom. Tarvittaessa voitte ottaa yhteyttä, joko sähköpostitse jarno.lindblom@businessathletics.fi tai puhelimitse +358 44 5255888. Tietoa ja materiaalia Antti Ruuskaseen liittyen löytyy myös sivuiltamme www.businessathletics.fi tai www.anttiruuskanen.fi sekä keihäänheittäjä Antti Ruuskasen virallisilta FB-sivuilta.

Comments are closed.