Tiedote liittyen Antti Ruuskasen loukkaantumiseen EM-kisoissa

Antti Ruuskanen loukkaantui lievästi Amsterdamin keihäsfinaalin alkukierroksilla ja hän valmentajansa Jarmo Hirvosen kanssa päätti jättää viimeiset kilpailuheitot väliin.

Hänet on tutkittu viime sunnuntaina fysiatrian erikoislääkäri Jukka Siljanderin johdolla Lääkärikeskus Ite-Lasaretissa ja Sataman Magneetissa Kuopiossa. Tutkimuksissa on selvinnyt, että Antti Ruuskasella on pitkittäisen lähentäjälihaksen osittainen revähdys reidessä, sekä osittainen revähdys leveässä selkälihaksessa. Ortopedi Urho Väätäistä konsultoituaan Jukka Siljander toteaa, etteivät vammat tarvitse leikkaushoitoa. Miestä hoidetaan nyt levon ja fysioterapian keinoin.

Vammat eivät estä Antti Ruuskasen osallistumista Rion Olympialaisiin. Kisoihin valmistautuminen mukautetaan vallitsevaan tilanteeseen. Urheilija tiimeineen on päättänyt jättää Oulun Kalevan Kisat väliin mahdollistaakseen maksimaalisen paranemisen Olympialaisia silmällä pitäen. Muista kisoista tiedotetaan erikseen.

Antti Ruuskanen ja valmentajansa Jarmo Hirvonen toivovat urheilijalle toipumisrauhaa ja mahdollisuuden valmistautua Rion Olympialaisiin. Tästä syystä kaikki asiaan liittyvät kysymykset pyydetään ohjaamaan Oy Business Athletics Ltd:lle.

Tiedottamisesta vastaa Jarno Lindblom. Tarvittaessa voitte ottaa yhteyttä joko sähköpostitse jarno.lindblom@businessathletics.fi tai puhelimitse +358 44 5255888.

Comments are closed.